Parlamentul European: Producătorii de electrocasnice, obligați să repare produsele și după expirarea garanției
Prin această măsură, clienții vor fi încurajați să ceară repararea produselor, în loc să le înlocuiască.
Articol de Victor Marin, Publicat: 23 Aprilie 2024, 21:01 • Actualizat: 23 Aprilie 2024, 21:10
Parlamentul European a adoptat directiva privind „drept la reparare” al consumatorilor.
Noile norme urmăresc reducerea deșeurilor și sprijină sectorul reparațiilor, se precizează în comunicatul Parlamentului European.
Producătorii au obligația să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile și să informeze consumatorii în legătură cu dreptul lor la reparare.
Garanție prelungită pentru bunurile reparate
Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale.
Astfel, consumatorii vor fi încurajați să aleagă reparea produsului în loc să îl înlocuiască cu unul nou.
După ce expiră perioada de garanție, producătorii vor avea obligația să repare produsele comune de uz casnic. În această categorie vor intra în mod obligatoriu mașinile de spălat, aspiratoarele sau telefoanele mobile, dar lista produselor poate fi extinsă ulterior.
Totodată, consumatorii vor putea să împrumute un dispozitiv cât timp al lor este la reparat.
De asemenea, pot să opteze și pentru unul recondiționat, dacă produsul lor nu mai poate fi reparat.
De ce e importantă prelungirea duratei de viață a aparatelor electrocasnice?
Potrivit Comisiei Europene, eliminarea prematură a bunurilor de consum produce 261 de milioane de tone de emisii de CO2, consumă 30 de milioane de tone de resurse și generează 35 de milioane de tone de deșeuri în Uniunea Europeană în fiecare an.
De asemenea, consumatorii pierd aproximativ 12 miliarde de euro anual prin înlocuirea bunurilor, în loc să le repare.
Citește și: Al treilea centru regional SGR de sortare a ambalajelor, deschis la Braşov